Miniföretagens storhetstid är här!

Att ha en liten specialbutik i ett litet hörn av Sverige bäddar för framgång på nätet.

Vanligtvis överlever såna butiker (om de gör det) via stamkundernas ryktesspridning. Nätet erbjuder ryktesspridning world wide. Är du helt insnöad på virknålar gjorda av renhorn? Du kanske är ensam i din stad, men säkerligen inte på nätet. Sluta annonsera i lokaltidningen. Öppna en e-butik, starta en blogg om olika typer av virknålar, dra i gång en Facebookgrupp för virknålsentusiaster och ge specialtips på Twitter. Sen har du både kompisar och kunder. Men Rom byggdes inte på en dag.

Ha en plan – välj rätt kanaler – sätt av tid. Det du gör ska du göra bra.
Starta inget som självdör.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s